Piesaki skolēnu "Prātnieku laboratorijā"!

"Prātnieku laboratorija" piedāvā attīstīt radošumu un domāšanu 4. – 6. klases skolēniem, apgūstot integrētu mācību programmu eksaktajā jomā Latvijas Universitātes telpās. Tā ietver dabaszinības, matemātikas un programmēšanas nodarbības, kas izveidotas pēctecīgi trīs gadu mācību ciklam, divas reizes nedēļā.

Pieteikties iespējams jebkurā no piedāvātajām klašu grupām!

PIETEIKT SKOLĒNU NODARBĪBĀM (ŠEIT)

 

Nodarbībās skolēniem ir iespēja:

veikt aizraujošus eksperimentus, pētīt dabā un laboratorijā
attīstīt domāšanas un matemātikas prasmes
spert pirmos soļus programmēšanas pasaulē
radīt, plānot un īstenot savas idejas

 

Nodarbību laiki*:

  Pirmdiena Otrdiena Trešdiena Ceturtdiena Piektdiena
4. un 5. klase   16:00 - 18:00     16:00 - 18:00
4. un 5. klase 15:10 - 17:10     15:10 - 17:10  
6. klase 17:15 - 19:15     17:15 - 19:15  

*Jaunais mācību gads sākas no 9. septembra!

Nodarbības ir veidotas sasaistot vairākus mācību priekšmetus temata ietvaros, kur procesa laika skolēnam ir iespēja veidot, kādu paliekošu produktu.

Temata piemērs:

5. kl. temats - GAISMA
DABASZINĀTNES MATEMĀTIKA PROGRAMMĒŠANA
6 nodarbības 4 nodarbības 4 nodarbības

•Izpēta un modelē gaismas īpašības #*

 

•Izpēta savu sānu redzi, salīdzina dažādu dzīvnieku redzes #*

 

•Veido projektora un periskopa modeļus, izdara secinājumus #^& 

•Izveido optimālo modeli  telpu apgaismošanai #^&

 

•Pēta atstarošanos no dažādiem materiāliem un izveido lāzeru spēli, izmantojot tajā dažādas stratēģijas #*^&

•Modelē robota darbību, nolasot mērījums - gaismas daudzums, izstrādā  programmas algoritmu  (stāvokļa diagramma) #^

 

•Modelē ar robotu saulespuķes sekošanu saules gaismai, izmantojot divus krāsu sensorus un izmantojot komandu  “Diapazons” #^&

Veido kopsavilkumu un prezentē savus izveidotos prototipus - produktus ^&

 # → Jēdzienu, procesa apguve

 ^  Metodes vai stratēģijas apguve

 & → Inženiertehniskā domāšana

 * → Pētnieciskā domāšana

 

Vecāku līdzmaksājums:

30EUR/mēn. - 2 nodarbības nedēļā

Nodarbību vieta:

Zeļļu iela 23 (6.stāvs), Rīga - LV1002

PIETEIKT SKOLĒNU NODARBĪBĀM (ŠEIT)

 

Papildus informācijai:

E-pasts: pratnieku.laboratorija@lu.lv

Telefons: +371 29244850

Ilze France - "Prātnieku laboratorijas" vadītāja

 
Jaunākajām aktualitātēm seko līdzi ⇒ 

Mēram savu redzes lenķi!

5.–6. klasē izvirzījām hipotēzi par redzes leņķa atšķirībām!

Izveidojām savu sānu redzes mērinstrumentu un analizējām redzes leņķa ietekmējošos faktorus.

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Veidojam projektorus!

5.-6. klasē izveidojām savus projektorus!

Ievietojot telefonu iekšā, bildi var projicēt uz ekrāna vai sienas. 
Visiem izdevās iegūt lielāku attēlu nekā A4 lapa!

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Veidojam auto modeļus!

4.klases prāto - No kā rodas kustība? Kādam jābūt labam auto modelim?

Nākamajās nodarbībās prātnieki paši varēs uzbūvēt auto ar dzinēju un sarīkot sacensības!

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Radām savas auto sacīkstēs!

4.klases pabeidza būvēt auto modeļus! 

Izveidojām sacīkšu trasi un mērījām, kādu attālumu spēj pārvarēt modeļi ar gumijas dzinēju. 

Tālākais nobraukums - 2,90 metri! 

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Savienojam gaismu ar programmēšanu!

5.–6. klasei ir sākusies gaismas iepazīšanas tēma.

Programmēšanā prātojam, kā ieprogrammēt robotu, lai tas neiet par tuvu vai par tālu gaismas objektam. 

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Ciemojamies pie optometristiem!

LU Optometrijas un redzes zinātnes nodaļas Redzes ergonomikas kabinetā pirmajā nodarbības daļā skolēni apguva acs uzbūves un acs akomodācijas darbības principus. Praktiskajā nodarbības daļā dalībniekiem tika sniegta iespēja izprast, kā redz tuvredzīgs un tālredzīgs pacients, un izvērtēt, kā mainās acs akomodācijas atbilde atkarībā no lasīšanas attāluma. Dalībnieki arī salīdzināja savus rezultātus ar acs akomodācijas darbības normām atkarībā no vecuma.

Nodarbības otrajā daļā dalībnieki apguva krāsu redzes uztveri. Ievadā tiks apskatītas tādas tēmas kā krāsas veidošanās un kā to var raksturot, kas ir nepieciešams, lai mēs varētu uztvert un atšķirt krāsas, vai visi cilvēki redz un uztver krāsas vienādi, vai krāsu redze var mainīties un kādas atšķirības ir cilvēku un dzīvnieku krāsu redzē. Praktiskajā daļā skolēni patstāvīgi noteica savas krāsu redzes uztveres īpatnības un jautru komandu sacensību veidā noskaidroja, kāda nozīme ir apgaismojumam krāsu interpretācijā.

Prātnieku laboratoriju un Redzes ergonomikas kabinetu atbalsta SIA “Mikrotīkls”, ziedojumus administrē LU Fonds.

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

IEPAZĪSTIES - Edvarda de Bono - "6 cepuru metode"!

Prātniekiem noslēgusies pirmā nodarbību nedēļa Jaunajā gadā! Sadaloties grupās, veidojām piedāvājumu mācībām ārpus “Prātnieku laboratorijas” telpām.

Radošas domāšanas procesam izmantojām metodi “6 Domāšanas cepures”, lai precizētu savas idejas. 
Dabas muzeja apmeklējums, došanās uz observatoriju, putnu pētīšana dabā, izmirušo sugu pētīšana bija tikai dažas no idejām, kas nodarbināja prātus.

Tā ir Edvarda de Bono radīta domāšanas efektivitātes uzlabošanas metode, kas piedāvā vienkāršu risinājumu – cilvēks vienlaicīgi nevar darīt vairākas lietas, tāpēc ir jānošķir emocijas no loģikas, radošums no informācijas un pozitīvā domāšana no kritikas.
Šo metodi visveiksmīgāk var izmantot grupā, jo tad tiek iesaistītas katra grupas dalībnieka zināšanas, pieredze un spējas, kas virzītas uz konkrētas problēmas atrisinājumu.

  

15. janvārī sāksies nodarbības dabaszinībās, domāšanā un programmēšanā. 

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Gada noslēguma ekskursija Jaunmoku mežā!

Prātnieki noslēdza gadu ar mācību ekskursiju Jaunmoku mežā! Tika mērīts gaisa mitrums, temperatūra, meža vecums, gaismas intensitāte un ievākti zemes paraugi, lai salīdzinātu ar 7 dažādām vietām. Noslēgumā secinājām, kāpēc grupām šie dati atšķīrās. Neizpalika arī muzeja apmeklējums un kopīgas spēles!

 

Paldies par šo gadu un tiekamies vasaras nometnē augustā!
#LatvijasUniversitāte #LU #Prātniekulaboratorija #ekskursija #nometne

Vadam nodarbības Tukuma 2. vsk. 5. - 6. kl.

5.klases tēma – “Apgaismo dārzu”

Prātnieki mācījās taisīt elektroniskos slēgumus un veidoja sava dārza apgaismojuma piedāvājumu. Domājot par to - "Kā veidot slēgumu, lai pēc iespējas spožāks būtu gaismiņu mirdzums?"

6.klases tēma – “Auto būvē”

Prātnieki izpētīja principus, kā darbojas auto un pēc analīze veidoja savu modeli. Būtiski bija darbināt inženierzinātniskās domāšanas ciklu!

 

#LatvijasUniversitate #LatvijasUniversitatesfonds #Pratniekulaboratorija #izbraukums #nodarbība

Viesojamies Jelgavas 2. psk.!

Prātnieku laboratorija" komanda devās izbraukuma nodarbībā uz Jelgavas 2.pamatskolu, kur jaunieši ar pirkstu nospiedumu palīdzību identificēja aizdomās turamos laboratorijas mikroskopa pazušanā!

Sākotnēji vienojoties par efektīvāko pirkstu nospieduma noņemšanas veidu un praktizējot noņemšanas tehniku.

 

#uzdrīksties #domā #radi #LU