FIZIKA
8. klase 1. temats Ko mācās fizikā?
Mērīšana
Ieteikumi skolotājam

Veicot mērījumus, svarīgi akcentēt, ka jebkura lieluma mērīšanai ir pieejamas ļoti dažādas mērierīces, kas atšķiras gan ar mērapjomu, gan arī ar precizitāti, tāpēc ir svarīgi izvēlēties situācijai piemērotāko, mērķim atbilstošāko mērierīci.
Jāuzsver, ka ne visi lielumi ir tieši izmērāmi, piemēram, laukums, tilpums. To noteikšanai vispirms jāveic mērījumi un pēc tam vajadzīgais lielums jāaprēķina.
Skolēniem jāveido izpratne par to, ka ir mērījumi, kas nav jāatkārto, piemēram, garums, masa, un tādi mērījumi, kas jāveic ilgstošā laika periodā, lai gūtu detalizētu informāciju par procesiem, piemēram, temperatūra. Kad skolēni iemācījušies strādāt ar sensoriem un datu uzkrājēju, ieteicams pārrunāt, kā šīs ierīces atvieglo daudzkārt atkārtojamu mērījumu veikšanu.