ĶĪMIJA
8. klase 6. temats Ūdens cilvēka dzīvē

Ko skolēni jau ir apguvuši?


1.–6. klases dabaszinību kursā skolēni ir uzzinājuši, ka ūdenim ir trīs agregātstāvokļi, ka dabā ir sastopams pazemes un virszemes ūdens un ka dabā sastopams kā saldūdens, tā sāļūdens. Skolēni ir mācījušies par ūdens agregātstāvokļu maiņu dabā un ikdienas dzīvē. Skolēniem ir izveidojies priekšstats par kvalitatīva dzeramā ūdens nepieciešamību.


Dabaszinību kursā skolēni ir mācījušies grupēt maisījumus (viendabīgi un neviendabīgi) un sadalīt neviendabīgus maisījumus nostādinot un fi ltrējot. Viņi zina jēdzienus: fizikālas un ķīmiskas pārvērtības un izprot atšķirību starp tām.
Skolēni zina, kas ir šķīdumi, prot nosaukt šķīdumu sastāvdaļas, aprēķināt izšķīdušās vielas masas daļu šķīdumā un pagatavot šķīdumu ar noteiktu izšķīdušās vielas masas daļu, nosverot nepieciešamo vielu, izvēloties traukus, mērot šķīdinātāja tilpumu un izšķīdinot vielu.


Skolēni ir pētījuši vielu šķīdību ūdenī atkarībā no temperatūras un salīdzinājuši vielu šķīdību ūdenī, izmantojot šķīdības līknes.