MATEMĀTIKA
7. klase 5. temats Lineāras nevienādības

Pamatnevienādība, tās atrisinājuma pieraksta veidi
Ieteikumi skolotājam

 

Ieteicams, izmantojot konkrētus piemērus, skolēniem pēc iespējas vienkārši izskaidrot būtiskākās jaunā matemātiskā modeļa – nevienādības – atšķirības no jau zināmajiem modeļiem – izteiksmēm un vienādojumiem. Vēlams lietot jēdzienu nevienādība, iztiekot bez jēdziena nosacītā nevienādība. Temata pirmajās stundās ieteicams darboties ar ļoti vienkāršām nevienādībām (materiālos sastopams termins pamatnevienādības, kas apzīmē nevienādības: x < a, x > a, x ≤ a, x ≥ a, kur a ir brīvi izraudzīts skaitlis). Mācot nevienādības atrisinājuma attēlošanas formas (ar intervālu vai attēlošana uz skaitļu ass), būtu jāuzsver, ka visas šīs pieraksta formas ir līdzvērtīgas, t.i., katras nevienādības atrisinājums nav jānorāda visos trijos veidos. Vēlams aicināt skolēnus mutiski komentēt nevienādību atrisināšanas gaitu.