MATEMĀTIKA
8. klase 2. temats Ievads statistikā

Statistikas izmantošana pētījumos
Ieteikumi skolotājam

 

Lai skolēni iemācītos formulēt pētāmo problēmu un jautājumus, uz kuriem iespējams atbildēt, savācot un apkopojot nepieciešamos datus, ieteicams kopā ar viņiem rūpīgi plānot un veikt eksperimentu, kopā izpildot un pārrunājot katru no eksperimenta soļiem:


• eksperimenta plānošana, pētāmā jautājuma precizēšana;
• datu vākšana un apkopošana;
• datu apstrāde un attēlošana;
• rezultātu izskaidrošana un apspriešana.


Šajā tematā ieteicams arī nobeiguma pārbaudes darbu veidot kā skolēnu patstāvīgu pētījumu. Darba sākumā skolotājs iepazīstina skolēnus ar darba vērtēšanas kritērijiem. Tālāk skolēni strādā patstāvīgi individuāli vai pāros, paši izvēloties nobeiguma pārbaudes darba tēmu, izvirzot precīzus pētāmos jautājumus, izvēloties, kā iegūs pētījuma datus, kā tos apkopos un attēlos, kādus statistiskos rādītājus izmantos datu apstrādei, kā iepazīstinās klasesbiedrus ar sava darba rezultātiem (ja nepieciešams, skolotājs konsultē par tēmas izvēli).
Darba rezultātus vērtē atbilstoši sākotnēji izvirzītajiem kritērijiem.