  | 
										
											
												 
												  Skaitļu tuvinājumi
												   
												  Ieteikumi skolotājam
										   
										     
									  Veicot praktiskus mērījumus, rodas situācija, kad mērījumu rezultāti atšķiras. 
									   
									    Šeit vēlama saruna par mērījuma precīzo un tuvināto vērtību, tās precizitāti un mērījuma absolūto kļūdu. Skolēni jāiepazīstina ar vienkāršotu paņēmienu darbībām ar tuvinājumiem. Atbilstoši zināšanu līmenim klasē izvēlas satura matemātiskās stingrības pakāpi, pieņem lēmumu par jēdzienu ticamie cipari, zīmīgie cipari u. c. lietošanu. Var informēt, ka zinātniskā līmenī ir dažādas pieejas tuvinātiem aprēķiniem, bet pamatskolas kursā apgūst tikai vienkāršāko. Svarīgi, ka skolēni iemācās saskatīt un izvērtēt rezultātu precizitāti gan no tuvināto 
								      aprēķinu aspekta, gan uzdevuma konteksta. 									   | 
										  |