Vislielākais burtu izmērs
Lielāks burtu izmērs
Burtu standarta izmērs
Prātnieku Laboratorijas gada noslēguma ekskursija Jaunmoku mežā!
Pēdējās izmaiņas veiktas:
24.05.2018.

Prātnieki noslēdza gadu ar mācību ekskursiju Jaunmoku mežā! Tika mērīts gaisa mitrums, temperatūra, meža vecums, gaismas intensitāte un ievākti zemes paraugi, lai salīdzinātu ar 7 dažādām vietām. Noslēgumā secinājām, kāpēc grupām šie dati atšķīrās. Neizpalika arī muzeja apmeklējums un kopīgas spēles!

 

Paldies par šo gadu un tiekamies vasaras nometnē augustā!
#LatvijasUniversitāte #LU #Prātniekulaboratorija #ekskursija #nometne

Prātnieku laboratorijas komanda viesojas Jelgavas 2. pamatskolā!

Prātnieku laboratorija" komanda devās izbraukuma nodarbībā uz Jelgavas 2.pamatskolu, kur jaunieši ar pirkstu nospiedumu palīdzību identificēja aizdomās turamos laboratorijas mikroskopa pazušanā!

Sākotnēji vienojoties par efektīvāko pirkstu nospieduma noņemšanas veidu un praktizējot noņemšanas tehniku.

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Prātnieku laboratorija ciemojas pie optometristiem!

LU Optometrijas un redzes zinātnes nodaļas Redzes ergonomikas kabinetā pirmajā nodarbības daļā skolēni apguva acs uzbūves un acs akomodācijas darbības principus. Praktiskajā nodarbības daļā dalībniekiem tika sniegta iespēja izprast, kā redz tuvredzīgs un tālredzīgs pacients, un izvērtēt, kā mainās acs akomodācijas atbilde atkarībā no lasīšanas attāluma. Dalībnieki arī salīdzināja savus rezultātus ar acs akomodācijas darbības normām atkarībā no vecuma.

Nodarbības otrajā daļā dalībnieki apguva krāsu redzes uztveri. Ievadā tiks apskatītas tādas tēmas kā krāsas veidošanās un kā to var raksturot, kas ir nepieciešams, lai mēs varētu uztvert un atšķirt krāsas, vai visi cilvēki redz un uztver krāsas vienādi, vai krāsu redze var mainīties un kādas atšķirības ir cilvēku un dzīvnieku krāsu redzē. Praktiskajā daļā skolēni patstāvīgi noteica savas krāsu redzes uztveres īpatnības un jautru komandu sacensību veidā noskaidroja, kāda nozīme ir apgaismojumam krāsu interpretācijā.

Prātnieku laboratoriju un Redzes ergonomikas kabinetu atbalsta SIA “Mikrotīkls”, ziedojumus administrē LU Fonds.

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Prātnieki veido projektorus!

5.-6. klasē izveidojām savus projektorus!

Ievietojot telefonu iekšā, bildi var projicēt uz ekrāna vai sienas. 
Visiem izdevās iegūt lielāku attēlu nekā A4 lapa!

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17

#uzdrīksties #domā #radi #LU

 

Prātnieki piedalās auto sacīkstēs!

4.klases pabeidza būvēt auto modeļus! 

Izveidojām sacīkšu trasi un mērījām, kādu attālumu spēj pārvarēt modeļi ar gumijas dzinēju. 

Tālākais nobraukums - 2,90 metri! 

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17


#uzdrīksties #domā #radi #LU

Prātnieki mēra savu redzes lenķi!

5.–6. klasē izvirzījām hipotēzi par redzes leņķa atšķirībām!

Izveidojām savu sānu redzes mērinstrumentu un analizējām redzes leņķa ietekmējošos faktorus.

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Prātnieki veido auto modeļus!

4.klases prāto - No kā rodas kustība? Kādam jābūt labam auto modelim?

Nākamajās nodarbībās prātnieki paši varēs uzbūvēt auto ar dzinēju un sarīkot sacensības!

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Savienojam gaismu ar programmēšanu prātniekiem!

5.–6. klasei ir sākusies gaismas iepazīšanas tēma.

Programmēšanā prātojam, kā ieprogrammēt robotu, lai tas neiet par tuvu vai par tālu gaismas objektam. 

 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17

#uzdrīksties #domā #radi #LU

Edvarda de Bono - "6 cepuru metode" prātniekiem!

Prātniekiem noslēgusies pirmā nodarbību nedēļa Jaunajā gadā! Sadaloties grupās, veidojām piedāvājumu mācībām ārpus “Prātnieku laboratorijas” telpām.

Radošas domāšanas procesam izmantojām metodi “6 Domāšanas cepures”, lai precizētu savas idejas. 
Dabas muzeja apmeklējums, došanās uz observatoriju, putnu pētīšana dabā, izmirušo sugu pētīšana bija tikai dažas no idejām, kas nodarbināja prātus.

Tā ir Edvarda de Bono radīta domāšanas efektivitātes uzlabošanas metode, kas piedāvā vienkāršu risinājumu – cilvēks vienlaicīgi nevar darīt vairākas lietas, tāpēc ir jānošķir emocijas no loģikas, radošums no informācijas un pozitīvā domāšana no kritikas.
Šo metodi visveiksmīgāk var izmantot grupā, jo tad tiek iesaistītas katra grupas dalībnieka zināšanas, pieredze un spējas, kas virzītas uz konkrētas problēmas atrisinājumu.

 

 

  

15. janvārī sāksies nodarbības dabaszinībās, domāšanā un programmēšanā. 

Piesakies "Prātnieku laboratorijai": ej.uz/pieteikt_pratnieku17!