
Valsts pētījumu programmas "Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai" projekta “Inovatīvi risinājumi kombinētās mācīšanās ieviešanai mācību procesa digitālās transformācijas kontekstā” ietvaros turpinām video sēriju- padomi gan vecākiem, gan skolotājiem.
Šajā video sērijā akcents tiek liks uz sākumskolas dabaszinībām. Veiksim aizraujošus eksperimentus un rādīsim, kā caur praktisku darbošanos varam bērnos rosināt interesi par dabaszinībām!
Skaties otro video un lasi eksperta Andra Nikolajenko padomu par to, kā caur praktisku darbošanos varam bērnos rosināt interesi par dabaszinībām?
Kas izaug pirmais - sakne vai stumbrs?
“Diedzēšana attīsta bērnu zinātkāri, eksperimentēšanas prasmes un izpratni par dabas procesiem, ļaujot pašiem atklāt, kā no mazas sēklas izaug dzīvība.
Diedzēšana ir aizraujošs veids, kā skolēni var iepazīt augu augšanas procesu un attīstīt pētniecisko domāšanu. Rūpējoties par diedzētajām sēklām, skolēni mācās atbildību un pacietību, jo regulāri jānodrošina mitrums un jāveic novērojumi.
Tas palīdz saprast, kā augiem nepieciešamie apstākļi – ūdens, gaisma un siltums – ietekmē to augšanu. Svarīga ir arī prasme novērot – saskatīt un pamanīt izmaiņas, lai varētu izdarīt secinājumus. Lai neveidotos maldīgi priekšstati, novērojumi jāveic vairākkārt, salīdzinot, kā dažādi apstākļi ietekmē dīgšanas procesu.
Veicot eksperimentu, būtiski uzdot jautājumus, kas rosina domāt: Kas izmainījās? Kāpēc tas notika? Kā mēs to varam pārbaudīt vēlreiz?”