Katru gadu tiek publicēts Latvijas labāko skolu tops, izmantojot datus no eksāmenu rezultātiem 12. klasēs un mācību priekšmetu olimpiāžu rezultātiem.

Taču tie nav vienīgie rādītāji, kas liecina par skolas kvalitāti, jo tie atspoguļo tikai vienu no skolas darbības aspektiem.

Diskusijā piedalījās gan izglītības speciālisti, gan vecāki, lai  atbildētu uz jautājumiem:

  • Kas ir vai nav laba mācību stunda?
  • Kādi ir kritēriji, kas to nosaka?
  • Kādā veidā to varam noteikt?
  • Kas ir skolotāja un skolas vadītāja darbības, kurām ir vislielākā ietekme uz katra skolēna rezultātu?
  • Kā skolas kvalitātes mērīšana var palīdzēt skolēniem un vecākiem?

Šobrīd, kad notiek pārmaiņas vispārējā izglītībā, īpaši svarīgi ir saprast, kā skolai sniegt atbalstu. Pasākumā modelējām procesu, kurā, izmantojot gan video materiālus, gan dažādus skolu kvalitātes vērtēšanas  rīkus, var gūt priekšstatu par skolas un skolēnu vajadzībām. 

SARUNAS IERAKSTS: VIDEO

Piedalījās:

  • Dr. paed. Dace Namsone, Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra (LU SIIC) direktore un vadošā pētniece
  • Mg. paed. Pāvels Pestovs, LU SIIC pētnieks, Valsts Izglītības satura centra projektā "Kompetenču pieeja mācību saturā" vecākais eksperts
  • M. sc. Ilze Saleniece, LU SIIC pētniece

#LatvijasUniversitāte #festivālsLAMPA

Dalīties