MATEMĀTIKA
9. klase 4. temats Kvadrātfunkcija

Funkcijas y = ax2+bx+c īpašības
Ieteikumi skolotājam

 

Lai skolēni paši izprastu, ka nepieciešams analītiski noskaidrot parabolas virsotnes koordinātas un krustpunktu koordinātas ar koordinātu asīm, ieteicams veltīt vismaz pāris mācību stundas funkcijas y = ax2 + bx + c grafika zīmēšanai, izmantojot vērtību tabulu. (Jārēķinās, ka vairumā gadījumu skolēni grafikus zīmē ļoti lēni.) Arī šajā posmā ieteicams izmantot ne tikai abstraktas kvadrātfunkcijas, bet arī tādas sakarības, kas apraksta reālus procesus.
Problēmas šeit varētu sagādāt skaitļošana un grafika precizitāte. Lai nepietiekamas skaitļošanas prasmes netraucētu apgūt jaunās zināšanas, sastādot vērtību tabulas, ieteicams izmantot kalkulatorus. Grafiki būs precīzāki, ja tiks zīmēti uz milimetru papīra lapām, kuras pēc tam var ielīmēt pierakstu burtnīcās. Lai aktualizētu skolēnu zināšanas par funkciju īpašībām, ieteicams vispirms analizēt kvadrātfunkcijas īpašības, izmantojot precīzus kvadrātfunkciju grafikus mācību grāmatās vai citos materiālos. Ļoti ērti un ātri kvadrātfunkciju grafikus iespējams iegūt, izmantojot bezmaksas programmu GEONEXT.