3.5. Mašīnbūves un aparātbūves tehnoloģijas

Masveida automobiļu ražošana aizsākās 20. gs. sākumā. Katru gadu saražo apmēram 40 miljonus automobiļu.Vairums no tiem darbojas ar virzuļmotoru saražoto  enerģiju, kas rodas degvielas un gaisa maisījuma sadegšanas procesā un izraisa virzuļa kustību cilindrā. Automobiļu inženieri vienmēr ir centušies uzlabot sava automobiļa tehniskās iespējas – palielināt ātrumu, jaudu, lietderības koeficientu, izstrādāt efektīvākas bremzēšanas, kontroles, drošības sistēmas, kas pasargātu pasažierus avārijas gadījumā. Mūsdienu automobiļos iemontētās viedās sistēmas slāpē trokšņus, salonā nodrošina optimālu mikroklimatu.

Nepieciešamība saglabāt dabas resursus un samazināt vides piesārņojumu ir veicinājusi mašīnbūves inženierus meklēt alternatīvas parastajiem benzīna un dīzeļdzinējiem. Līdz ar naftas resursu izsīkumu nākotnē, iespējams, vairāk pievērsīsies ar akumulatoriem vai Saules baterijām darbināmu dzinēju ražošanai, iekārtām, kas kā degvielu izmantos ūdeņradi vai citus alternatīvus enerģijas avotus.

Vašingtonas universitātes profesora Eiba Hercberga izgudrotais automobilis LN2000 ar slāpekļa dzinēju.
http://www.washington.edu/alumni/columns/dec97/car1.html
Viens no mūsdienu elektromobiļu variantiem.
http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2006/10/Christophe_L/HuoYun_Electromobile_2.jpg

Mašīnbūves nozare aptver automatizētu darbgaldu, dažādu ierīču, aparātu un instrumentu būvi ražošanas un sadzīves vajadzībām.

www.blumenbecker.cz russian.china.org.cn/.../30/content_2208537.htm