Vizuālie materiāli matemātikā 7.klasei
1. Ievads planimetrijā
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Figūru vienādība
Animācija. Jāatrod figūras, kuras ir vienādas ar centrālo figūru. Klikšķinot uz figūras ar numuru, šī figūra uzslīd uz centrālās un ir redzams, vai abas ir /nav vienādas. |
|
M_07_01_VM_03 |
|
2. |
Figūru vienādība arhitektūras objektos
Power Point prezentācija, kuru var izmantot, lai ilustrētu vienādus nogriežņus un citas vienādas figūras mākslā un arhitektūrā. Dialoga veidošanai skolotājs var izvēlēties, viņaprāt, atbilstošākos attēlus. |
|
M_07_01_VM_04 |
|
3. |
Divu riņķa līniju savstarpējais novietojums
Interaktīvās tāfeles materiāls ar divām kustīgām riņķa līnijām, kuras ieteicams izmantot, lai modelētu divu riņķa līniju savstarpējo novietojumu. |
|
M_07_01_VM_05 |
|
4. |
Taisnes un riņķa līnijas savstarpējais novietojums
Interaktīvās tāfeles materiāls, kuru ieteicams izmantot, lai modelētu taisnes un riņķa līnijas savstarpējo novietojumu. |
|
M_07_01_VM_06 |
|
5. |
Punktu novietojums plaknē
Animācija, kas palīdz modelēt situāciju M_07_UP_01 trešās prasības trešā līmeņa uzdevumam. Uzklikšķinot uz piemēra, iezīmēsies atrisinājums. |
|
M_07_01_VM_08 |
|
6. |
Spēle: Figūru salikšana
Interaktīvās tāfeles materiāls, kas palīdz modelēt situāciju M_07_UP_01 ceturtās prasības pirmā līmeņa uzdevumam. Skolēnam no dotajām figūrām jāsaliek pēc iespējas vairāk dažādu figūru. |
|
M_07_01_VM_09 |
|
7. |
Vienādu figūru saskatīšana
Interaktīvās tāfeles materiāls, kas palīdz modelēt situāciju M_07_UP_01 devītās prasības pirmā līmeņa uzdevumam. |
|
M_07_01_VM_10 |
|
8. |
Tests par pamatjēdzieniem
Interaktīvās tāfeles materiāls, kas satur jautājumus par ģeometrijas pamatjēdzieniem. |
|
M_07_01_VM_11 |
|
2. Leņķi, to veidi
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Leņķa lielums
Leņķis ar vienu kustīgu malu. Kustinot leņķa augšējo malu AC (pie punkta C), iespēja demonstrēt dažādus leņķu veidus. |
|
M_07_02_VM_01 |
|
2. |
Leņķa mērīšana
Iespēja demonstrēt leņķa mērvienības: grādu un minūti. Lai aktivizētu animāciju, klikšķina uz ikonas „Tālskatis”. |
|
M_07_02_VM_02 |
|
3. |
Paralēlu taišņu konstruēšana
Demonstrē, kā ar lineāla un uzstūra palīdzību konstruē paralēlas taisnes. |
|
M_07_02_VM_04 |
|
4. |
Īpašības leņķiem, kas veidojas divām paralēlām taisnēm krustojoties ar trešo taisni
Interaktīvs papildmateriāls Geonext vienam no uzdevumu piemēriem. Paredzēts, lai skolēni vieglāk saskatītu sakarības starp leņķu lielumiem gadījumos, kad divas paralēlas taisnes krusto trešā taisne un divas neparalēlas taisnes krusto trešā taisne. |
|
M_07_02_VM_05 |
|
3. Lineāras algebriskas izteiksmes un lineāri vienādojumi
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Līdzīgo saskaitāmo savilkšana
Interaktīvās tāfeles materiāls. Tajā ir 3 darba lapas |
|
M_07_03_VM_01 |
|
2. |
Lineāra vienādojuma atrisināšana
Interaktīvās tāfeles materiāls, satur 10 darba lapas.
Darba lapas satur temata UP prasībai (atrisina lineāru vienādojumu, lietojot vienādojuma īpašības) atbilstošos uzdevumus. Skolēns komentē risinājuma soļus, savietojot tos, pēc tam atrisina vienādojumu, mutiski komentējot, kā arī sastāda vienādojumu. |
|
M_07_03_VM_03 |
|
4. Ievads kombinatorikā un varbūtību teorijā
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Grafi
Interaktīvās tāfeles materiāls. Var izmantot iepazīstinot ar jēdzienu grafs. Materiālā ir vēsturiski fakti un daži uzdevumi. |
|
M_07_04_VM_01 |
|
2. |
Saskaitīšanas un reizināšanas likumi
Interaktīvās tāfeles materiāls, kurā ietverti 3 piemēri situācijām, kurās var lietot saskaitīšanas un reizināšanas likumus. Skolēnam ir iespēja modelēt dažādas situācijas, pārvietojot objektus. |
|
M_07_04_VM_02 |
|
3. |
Taišņu un kvadrāta krustpunkti
Interaktīvās tāfeles materiāls satur 3.prasības (Plāno uzdevuma risinājumu, sadalot to vairākos posmos.) 3.līmeņa uzdevumu. Tā kā skolēniem ir jāveido risinājuma plāns, vizuālo materiālu var lietot kopsavilkumam, pēc tam, kad skolēni uzdevumu klasē jau ir pildījuši. |
|
M_07_04_VM_03 |
|
4. |
Reizināšanas likums
Interaktīvās tāfeles materiāls satur 7.prasības (Sistematizē informāciju, veidojot grafus, tabulas un citus vizualizācijas veidus, uzskatāmi parādot uzdevuma risinājuma gaitu.) 1.līmeņa uzdevumu. Tam pievienots vēl viens, līdzīgs uzdevums. Var izmantot uzdevumu risināšanas gaitā. Skolēnam ir iespēja modelēt dažādas situācijas, pārvietojot objektus. |
|
M_07_04_VM_04 |
|
5. |
Izkrāso kvadrātu!
Interaktīvās tāfeles materiāls satur 7.prasības (Izveido dažādas izlases ar noteiktām īpašībām no neliela skaita elementiem zīmējot, modelējot, spriežot.) 3.līmeņa uzdevumu. Var izmantot uzdevuma risināšanas gaitā. |
|
M_07_04_VM_05 |
|
6. |
Izlase ar noteiktu īpašību
Animāciju var izmantot analizējot pētnieciskā darba „IZLASE AR NOTEIKTU ĪPAŠĪBU” uzdevumu. Animāciju vada ar ikonu „Tālskatis”. |
|
M_07_04_VM_06 |
|
7. |
Reizināšanas likums
Animāciju var izmantot ilustrējot reizināšanas likumu gadījumā, ja jāizvēlas 3 elementi. Ar kursoru uzbraucot uz kādu no kubiņiem, var redzēt, kuru elementu kombinācijai tas atbilst. |
|
M_07_04_VM_07 |
|
8. |
Cik veidos var izlasīt vārdu BALVA
Animāciju var izmantot kopīgi risinot uzdevumu par variantu skaita noteikšanu ar saskaitīšanas likumu. Papildus var izmantot kalkulatoru. |
|
M_07_04_VM_08 |
|
5. Lineāras nevienādības
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Algebrisku izteiksmju salīdzināšana
Interaktīvās tāfeles materiāls. Starp dotajām izteiksmēm jāievieto pareizā nevienādības zīme. Skolotājs novērtē vai skolēns to ir pareizi izdarījis un pēc tam uzklikšķina uz blakus esošā rombiņa. Kļūst redzama atbilstošā nevienādības īpašība. |
|
M_07_05_VM_01 |
|
2. |
Nevienādību sastādīšana
Interaktīvās tāfeles materiāls.
Darba lapas satur temata UP 8.prasībai (izmanto nevienādības teksta uzdevumu atrisināšanā) atbilstošos uzdevumus. Uzdevuma tekstā ar BOLD izceltos dotos lielumus var pārvilkt vajadzīgajās vietās (veidojot risinājumu, piekārtot pie zīmējuma).
|
|
M_07_05_VM_02 |
|
3. |
Skaitļu intervāli
Interaktīvās tāfeles materiāls, satur vienu darba lapu. Zīmējumos redzami uz skaitļu ass attēloti intervāli. Jāpiekārto attēlotajiem skaitļu intervāliem atbilstošās nevienādības. |
|
M_07_05_VM_03 |
|
4. |
Lineāras nevienādības dažādas pieraksta formas
Četras lineāras nevienādības atrisinājuma pieraksta formas: vārdiskais pieraksts, nevienādība, skaitļu intervāls un attēlojums uz skaitļu ass.
Dažas tabulas rūtiņas ir aizpildītas. Uzdevums – aizpildīt pārējās tabulas rūtiņas tā, lai katrā rindiņā būtu viena un tā pati nevienādība pierakstīta dažādās formās. Tabulas aizpildīšanai izmanto zem tabulas dotos taisnstūrīšus. |
|
M_07_05_VM_10 |
|
6. Trijstūri
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Trijstūra nevienādība
Geonext materiāls. Viena trijstūra mala uz vietas, trešā virsotne ir kustīga. Programma automātiski nosaka malu garumu un pārbauda vai izpildās trijstūra nevienādība. |
|
M_07_06_VM_01 |
|
2. |
Mediānas
Animācija, kas parāda trijstūra mediānas novilkšanu. Ar lineālu izmēra vienas malas garumu, nosaka malas viduspunktu, novelk mediānu. Pēc tam atrod otras malas viduspunktu un novelk mediānu. Pēc tam atrod trešās malas viduspunktu un novelk mediānu. |
|
M_07_06_VM_02 |
|
3. |
Bisektrises
Animācija, kas parāda bisektrises novilkšanu. Ar transportieri izmēra leņķi, nomēra leņķa pusi un novelk bisektrisi. |
|
M_07_06_VM_03 |
|
4. |
Augstumi platleņķa trijstūrī
Animācija, kas parāda augstumu novilkšanu, izmantojot uzstūri. |
|
M_07_06_VM_04 |
|
5. |
Augstumi šaurleņķa trijstūrī
Animācija, kas parāda augstumu novilkšanu, izmantojot uzstūri. |
|
M_07_06_VM_05 |
|
6. |
Augstumi taisnleņķa trijstūrī
Animācija, kas parāda augstumu novilkšanu, izmantojot uzstūri. |
|
M_07_06_VM_06 |
|
7. |
Trijstūra vienādības pazīme mlm
Geonext materiāls, kas parāda kā savietot trijstūrus. |
|
M_07_06_VM_25 |
|
8. |
Trijstūra vienādības pazīme lml
Geonext materiāls, kas parāda kā savietot trijstūrus. |
|
M_07_06_VM_26 |
|
9. |
Trijstūra vienādības pazīme mmm
Geonext materiāls, kas parāda kā savietot trijstūrus. |
|
M_07_06_VM_27 |
|
7. Sakarības trijstūrī
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Sakarības trijstūrī
Interaktīvais tāfeles materiāls. Materiāls atbilst UP uzdevumam: Izveido patiesus apgalvojumus! Skolēns savieto izteikumus par punktu atrašanās vietu. |
|
M_07_07_VM_03 |
|
2. |
Nogriežņa vidusperpendikula ģeometriskā vieta
Animācija, kas parāda kā konstruēt nogriežņa vidusperpendikulu, skolēns savieto konstrukcijas soļus. |
|
M_07_07_VM_10 |
|
3. |
Leņķa bisektrises ģeometriskā vieta
Animācija, kas parāda kā konstruē leņķa bisektrisi, skolēns savieto konstrukcijas soļus. |
|
M_07_07_VM_13 |
|
4. |
Trijstūra iekšējo leņķu summa
Geonext materiāls, kas parāda, ka trijstūra iekšējo leņķu summa ir 180 grādu. Skolēns var mainīt virsotņu novietojumu. |
|
M_07_07_VM_31 |
|
8. Lineāras funkcijas
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Sakarības
Interaktīvs tāfeles materiāls. Satur trīs piemērus, kuros jānosaka, vai starp dotajiem lielumiem pastāv sakarība, vai ne. |
|
M_07_08_VM_01 |
|
2. |
Funkcija
Interaktīvs tāfeles materiāls par sakarībām.
|
|
M_07_08_VM_02 |
|
3. |
Lineāras nevienādības atrisināšana
Geonext-a materiāls, kurā redzams lineāras funkcijas grafiks, atbilstošās nevienādības un uz abscisu ass zaļā krāsā iekrāsotas tās vērtības, kurām atbilstošās funkcijas vērtībās ir negatīvas un sarkanā krāsā – kurām atbilstošās funkcijas vērtības ir pozitīvas.
Var izmantot risinot lineāras nevienādības.
Darbojas tikai pozitīvām k vērtībām!
|
|
M_07_08_VM_03 |
|
4. |
Lineāras nevienādības grafiskā atrisināšanas metode
Interaktīvais tāfeles materiāls, kurā salīdzinot risinājumu diviem uzdevumiem:
• noteikt funkcijas negatīvās vērtības
• atrisināt nevienādību
nonāk pie secinājuma, ka lineāras nevienādības var atrisināt ar atbilstošas lineāras funkcijas palīdzību.
|
|
M_07_08_VM_04 |
|
5. |
Koordinātu plakne
Animācija, var izmantot 1.stundā atkārtojot jēdzienus, kas saistīti ar koordinātu plakni: abscisu ass, ordinātu ass; kvadranti, punkta koordinātas. |
|
M_07_08_VM_05 |
|
6. |
Lineāras funkcijas grafiks
Animācija. Var izmantot stundā runājot par koeficientu ietekmi uz funkcijas grafika novietojumu koordinātu plaknē. Skolēnam jāaizpilda funkciju vērtību tabulas, pēc tam tiek uzzīmēts grafiks. |
|
M_07_08_VM_17 |
|
7. |
Lineāras funkcijas grafiks
Geonext materiāls.
Mainot k un m vērtības, redzams atbilstošās funkcijas y= kx + m grafiks.
|
|
M_07_08_VM_18 |
|
8. |
Lineāras funkcijas grafika novietojums koordinātu plaknē
Interaktīvās tāfeles materiāls izmantojams kopā ar pētniecisko darbu. |
|
M_07_08_VM_LD |
|
9. Centrālā un aksiālā simetrija
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Simetriskas figūras
Tāfeles materiāls. Satur 3 darba lapas. Dotas figūras, jānosaka, kuras no tām ir aksiāli simetriskas, kuras centrāli simetriskas un kuras gan centrāli, gan aksiāli simetriskas. |
|
M_07_09_VM_05 |
|
2. |
Simetrijas asis un centrs
Tāfeles materiāls. Satur 5 darba lapas. Iezīmētas simetriski izvietotas krāsainas rūtiņas, jānosaka simetrijas asis un centru katras krāsas figūrai. |
|
M_07_09_VM_06 |
|
3. |
Simetrijas veidošana
Tāfeles materiāls. Satur 4 darba lapas. Dota sagatave, kurā ar dažādām krāsām var veidot simetriskus zīmējumus. |
|
M_07_09_VM_07 |
|
4. |
Aksiālā simetrija
Animācija, kas parāda kā konstruēt punktam aksiāli simetrisku punktu. |
|
M_07_09_VM_15 |
|
5. |
Centrālā simetrija
Animācija, kas parāda kā konstruēt punktam centrāli simetrisku punktu. |
|
M_07_09_VM_24 |
|
10. Pakāpes
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Pakāpju reizinājums
Animācija. Skolēns, zinot, ko nozīmē skaitli kāpināt pakāpē, aizpilda tukšās vietas. Animāciju izmanto pirms ir parādīta pakāpju reizinājuma vispārīgā formula. |
|
M_07_10_VM_01 |
|
2. |
Dalījuma pakāpe
Animācija. Var izmantot pēc tam, kad mēģināti risināt skaitliski piemēri un notiek pāreja uz burtu izteiksmēm, un pirms tam, kad parādīta atbilstošā vispārīgā formula. |
|
M_07_10_VM_02 |
|
3. |
Reizinājuma pakāpe
Animācija. Var izmantot pēc tam, kad mēģināti risināt skaitliski piemēri un notiek pāreja uz burtu izteiksmēm, bet pirms tam, kad parādīta atbilstošā vispārīgā formula. |
|
M_07_10_VM_03 |
|
4. |
Pakāpe ar negatīvu kāpinātāju
Animācija. Skolēnam ir iespēja ierakstīt negatīvos kāpinātājus un pārbaudīt, vai pareizi. Ļauj saskatīt likumsakarību starp kāpinātājiem. |
|
M_07_10_VM_04 |
|
11. Polinomi
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Monomu saskaitīšana
Animācija. Tukšajās vietās ievieto monomu, lai iegūtu doto summu. |
|
M_07_11_VM_01 |
|
2. |
Monomu saskaitīšana un reizināšana
Animācija. Monomu saskaitīšanu veic aprēķinot taisnstūra perimetru, bet reizināšanu – aprēķinot taisnstūra laukumu. Lai aizpildītu tabulas tukšās vietas, nepieciešamās izteiksmes izvēlas no dotajām. Izvēles iespējas ir vairāk, nekā tukšās vietas. |
|
M_07_11_VM_02 |
|
3. |
Polinoma reizināšana ar polinomu
Animācija. Skolēnam ir iespēja polinomu reizinājumam piekārtot pareizo. Izvēles iespēju tikpat cik piemēru. |
|
M_07_11_VM_03 |
|
4. |
Monoma reizināšana ar polinomu
Animācija. Var izmantot skolotājs ilustrējot algoritmu monoma reizināšanai ar polinomu. |
|
M_07_11_VM_04 |
|
5. |
Polinoma dalīšana ar monomu
Animācija. Var izmantot skolotājs ilustrējot algoritmu polinoma dalīšanai ar monomu. |
|
M_07_11_VM_05 |
|