MATEMĀTIKA
7. klase 5. temats Lineāras nevienādības
2. - 4. stunda. Pamatnevienādības pieraksta veidi

 

Stundā sasniedzamie rezultāti:

 

  • Pārveido vārdisko informāciju: „vismaz”, „tik pat daudz”, „ne vairāk”, „nepārsniedz” u.tml. matemātisko simbolu valodā.
  • Pieraksta nevienādības atrisinājumu dažādos veidos (arī divkāršu nevienādību).
  • Pārveido informāciju no viena veida citā, lietojot dažādas lineāras nevienādības (tai skaitā divkāršu nevienādību) pieraksta formas (vārdisks apraksts, nevienādība, intervāls vai zīmējums uz skaitļu ass).
  • Precīzi lieto jēdzienus: nevienādība, skaitļu intervāls.
  • Izsaka un pamato savu un grupas viedokli, paskaidrojot katra pamatnevienādības pieraksta veida priekšrocības un trūkumus.




Stundā izmantojamie atbalsta materiāli:

 

Uzdevumu piemēri 1.4., 2.1., 5.1., 6.1., 6.2., 6.4., 7.1., 7.2., 7.3.
Interaktīvās tāfeles materiāls Skaitļu intervāli
Animācija Lineāras nevienādības
Spēle „Nevienādību trimino”
Stundas piemērs

Pamatnevienādību pieraksta veidu priekšrocības un trūkumi I

Pamatnevienādību pieraksta veidu priekšrocības un trūkumi II





Ieteikumi:

 

Vizuālie materiāli palīdzēs realizēt pakāpenisku, skolotāja vadītu pāreju uz skolēnu patstāvīgo darbu.


Nevienādību risināšanas un atrisinājuma pieraksta veidu apguvei ieteicams izmantot spēli, kurā tiek piedāvāti kartīšu komplekti trīs dažādās grūtības pakāpēs.