MATEMĀTIKA
9. klase 2. temats Līdzīgi trijstūri
4. - 5. stunda. Trijstūru līdzības pazīmes

 

Stundā sasniedzamie rezultāti:

 

  • Atpazīst zīmējumā, nosauc un pieraksta, izmantojot simbolus, trijstūra līdzības pazīmju nosacījumus un sekas.
  • Pierāda trijstūru līdzību, izmantojot trijstūru līdzības pazīmes.
  • Saskata līdzīgus trijstūrus zīmējumā un plāno uzdevuma risinājuma gaitu.
  • Lieto pieņemtos apzīmējumus, pierakstot pierādījuma gaitu.



Stundā izmantojamie atbalsta materiāli:

 

Uzdevumu piemēri 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.7., 2.8.




Ieteikumi:

 

Īpašu uzmanību jāpievērš prasmei pierādīt, ka trijstūri ir līdzīgi.


Skolēni paši varētu izsecināt, kāpēc tikai viena veida trijstūri (platleņķa, vienādsānu utt.) var būt līdzīgi savā starpā.
Ieteicams organizēt kārtējās vērtēšanas darbu, lai pārliecinātos par skolēnu prasmi saskatīt līdzīgus trijstūrus, pamatot to līdzību.