MATEMĀTIKA
7. klase 4. temats Ievads kombinatorikā un varbūtību teorijā
9. - 11. stunda. Izlašu skaita noteikšana

 

Stundā sasniedzamie rezultāti:

 

  • Nosaka izlašu skaitu, risinot uzdevumus par dažādu tematiku.
  • Plāno uzdevuma risinājumu, sadalot to vairākos posmos.
  • Nosaka skaitu savienojumiem, kuri atšķiras tikai ar iekļautajiem elementiem (secība nav svarīga).
  • Nosaka skaitu savienojumiem, kuri atšķiras tikai ar iekļauto elementu secību (secība ir svarīga).
  • Atrod kombinatorikas lietojuma piemērus dažādās jomās (kodēšana, automašīnu numuri, telefona numuri u.tml.).




Stundā izmantojamie atbalsta materiāli:

 

Uzdevumu piemēri 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 11.1., 11.2., 11.3.
Interaktīvās tāfeles materiāls Taišņu un kvadrāta krustpunkti




Ieteikumi:

 

Mācot par elementu secību, ieteicams šo atšķirību skaidrot ar vienkāršu, skolēniem labi izprotamu piemēru palīdzību.

 

Svarīgi ir pārliecināt skolēnus, ka mērķtiecīga plānošana saīsina risināšanas laiku un mazina iespēju neieskaitīt kādu gadījumu.


Pārrunājot 4.3. uzdevuma risinājumu, ieteicams izmantot vizuālo materiālu.


Uzdevumu saturam vajadzētu būt tādam, lai skolēns varētu risināt ar dažādām metodēm.


Ieteicams aplūkot arī reālas situācijas, kurās var saskatīt kombinatorikas metožu lietojumu.