Izdales materiāli skolēniem

DNS modeļu komplekts

12. klases tematā „Evolūcija un ģenētika” var izmantot modeļu komplektu, kas atrodas bioloģijas atbalsta materiālos. Bioloģijā paredzēts DNS modeļu komplekts 6 eksemplāros. To var izmantot grupu un individuālā darbā skolēnu telpiskās uztveres pilnveidošanai, veidojot priekšstatu par DNS uzbūvi. Komplektu veido atsevišķi simboliski elementi (slāpekļa bāzes, dezoksiribozes, fosforskābes), kurus izmanto DNS modeļa salikšanai. Modeli var izmantot, lai bioloģijas stundās demonstrētu DNS struktūru. Skolēniem, patstāvīgi saliekot modeli, tas palīdzēs labāk izprast komplementaritātes principu DNS molekulā, tās struktūras īpatnības. DNS modeļu komplektu var izmantot arī citos dabaszinību priekšmetos.

Atomu modeļu komplekti

10. klases tematu „Atoma uzbūve. Radioaktivitāte. Vielas uzbūve” un „Neorganiskās un organiskās vielas un to pārvērtības” apguvē izmanto modeļu komplektu no ķīmijas. Dabaszinību apgūšanai paredzēts atomu modeļu komplekts 16 eksemplāros. To var izmantot grupu un individuālā darbā skolēnu telpiskās uztveres pilnveidošanai, veidojot izpratni par vielu uzbūvi. Atomu modeļu komplektus veido plašāk izplatīto ķīmisko elementu atomu modeļi krāsainu lodīšu un saišu modeļi elastīgu stienīšu veidā. Tos var izmantot neorganisko un organisko savienojumu modelēšanai, kuros starp atomiem ir kovalentās saites. Modelēšanu un modeļus var sekmīgi izmantot savienojumu uzbūves, tai skaitā izomērijas parādības ilustrēšanai. Tie noderēs skolotājiem demonstrējumos, kā arī skolēniem laboratorijas darbos.

Plastikāti un laminēti izdales materiāli

Dabaszinībās 10. – 12. klasē paredzēts laminēta kartona un plastikāta divpusējs izdales materiāls, kas ir piemērots biežai lietošanai. Katrs materiāls ir 20 eksemplāros. Tie paredzēti skolēnu individuālam un grupu darbam, stundu piemēriem, dažāda līmeņa uzdevumu risināšanai, laboratorijas darbiem u.c.

 

10. klasē izstrādāti 3 laminēta kartona un 2 plastikāta izdales materiāli, kas paredzēti izmantot, apgūstot tematus „Neredzamā dzīvā pasaule”, „Neorganiskās un organiskās vielas un to pārvērtības” un „Materiālu veidi un īpašības”. Materiāls palīdzēs skolēniem gūt priekšstatu par iežu struktūru un tekstūru, dažādu materiālu relatīvo ietekmi uz cilvēka dzīvi, vienšūnas organismiem un aļģēm, kā arī ūdens un iežu apriti.

11. klasē izstrādāti 8 laminēta kartona un 8 plastikāta izdales materiāli, kas paredzēti izmantot, apgūstot tematus „Šķidrumi dabā un tehnikā” , „Gāzes dabā un tehnikā”, ”Vides faktoru ietekme uz cilvēka organismu” un „Organismi un vide”. Materiāls palīdzēs skolēniem gūt informāciju par tauku, olbaltumvielu un ogļhidrātu saturu un enerģētisko vērtību uzturlīdzekļos, aminoskābju trūkumu vai atlikumu apēstajos uzturlīdzekļos pēc rekomendējamās diennakts dozas, izmantojams ūdens dzīvnieku un ūdens augu noteikšanai, lai salīdzinātu ūdens apgādes tehnoloģiju sistēmas senajā Romā un mūsdienās, lai noskaidrotu sēra oksīdu un slāpekļa oksīdu izdalīšanās avotus atmosfērā un skābā lietus veidošanos, iepazītu oglekļa riņķojumu atmosfērā, augsnē, ūdenī un organismos, iepazītu slāpekļa riņķojumu atmosfērā, augsnē, ūdenī un organismos.

12. klasē izstrādāti 6 laminēta kartona un 4 plastikāta izdales materiāli, kas paredzēti lietot, apgūstot tematus „Tehnoloģijas un to radītās vides izmaiņas”, „Evolūcija un ģenētika” un „Visuma uzbūve un pētniecība”. Materiāls palīdzēs skolēniem, nosakot vides kvalitāti ar bioindikatoriem, nosakot Latvilā atrodamās fosilijas, gūt priekšstatu par Zemes evolūciju, noteikt zvaigžņu raksturlielumus, vizualizētu informāciju par mūsu Galaktikas struktūru un Saules sistēmas vietu tajā, gūt priekšstatu par nozīmīgākajiem dzbaszinātņu atklājumiem, sākot ar dabaszinātņu veidošanās pirmssākumiemlīdz pat mūsdienām.