Mācību gadam noslēdzoties, 2025. gada 1.-4. jūnijā bijām Trondheimā, Norvēģijā, kur notika projekta “Matemātikas mācīšanas paņēmieni sākumskolas izglītībā: stundu izpēte” otrais klātienes darba seminārs. Šoreiz uzsvaru likām uz problēmrisināšanu. Gan skolotāji, gan augstskolu eksperti vispirms paši risinājām matemātisku problēmu, pēc tam vērojām, kā ar uzdevumu tika galā 1., 2., 5. un 7. klases skolēni Berga un Stavset skolās.

Kā atzina projekta dalībnieki, šī ideja, ko īstenoja Norvēģijas matemātikas centra kolēģi, bija ļoti noderīga tieši ar to, ka bija iespēja pašam iejusties skolēna lomā un pēc tam redzēt, kā par vienu un to pašu domā dažādu vecumu skolēni. Tas motivē  mūs kā skolotājus vai skolotāju izglītotājus “rakt dziļāk” jeb pievērst uzmanību ne tikai lielajam jautājumam, kas ir problēmrisināšana un kā to īstenot mācību stundās, bet arī pamanīt nianses, kam ir būtiska nozīme mācīšanas un mācīšanās procesā.

Nākamā projekta vizīte plānota 2025. gada rudenī Zviedrijā.

Dalīties