ĪSTENOTĀS PROFESIONĀLĀS KOMPETENCES PILNVEIDES NODARBĪBAS 2023. gadā

Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru, kas tika realizētas 2023. gadā, laika posmā no 8. februāra līdz 24. novembrim. 

Paldies visiem 1665 dalībniekiem par aktīvu dalību un vēlmi sevi pilnveidot!

Zemāk saraksts ar veiksmīgi realizētām programmām:

      1. “Kā mācīt skolēnus domāt (iedziļināties), mācoties sākumskolā”. 12 stundas, četras grupas - programmu pabeidza 103 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta pedagogiem, kuri strādā sākumskolā 1.-3. klašu posmā dabaszinātņu un matemātikas jomās. Ja skolotājs iepriekš apguvis pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu “Mācīšanās lietpratībai 1.-3. klasē” (lietpratība STEM, caurviju prasmes, tekstpratība), 2. līmenis, šī ir lieliska iespēja pilnveidot savas zināšanas un prasmes mācīties iedziļinoties pieejas realizēšanai, diferencējot mācību procesu.

     2. “Kā mācīt skolēnus domāt (iedziļināties)? Personalizēta un diferencēta mācīšanās iedziļinoties STEM 4.-6. klasei”. 24 stundas, četras grupas - programmu pabeidza 87 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta pedagogiem, kuri strādā 4.-6. klašu posmā dabaszinātņu un matemātikas jomās. Ja skolotājs iepriekš apguvis pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu “Mācīšanās lietpratībai 4.-6. klasē”, šī ir lieliska iespēja turpināt pilnveidot savas zināšanas un prasmes mācīties iedziļinoties pieejas realizēšanai, diferencējot mācību procesu.

     3. “Kā mācīt skolēnus domāt (iedziļināties)? Personalizēta un diferencēta mācīšanās iedziļinoties STEM (matemātikā/dabaszinātņu moduļos) 7.-9. klasei”. 24 stundas, četras grupas - programmu pabeidza 84 dalībnieki.
Profesionālās pilnveides programma paredzēta pedagogiem, kuri strādā 7.-9. klašu posmā dabaszinātņu un matemātikas jomās. Ja skolotājs iepriekš apguvis pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu “Mācīšanās lietpratībai 7.-9. klasē”, šī ir lieliska iespēja turpināt pilnveidot savas zināšanas un prasmes mācīties iedziļinoties pieejas realizēšanai, diferencējot mācību procesu.

     4. ”Starpdisciplinaritāte un mācību priekšmets Sociālās zinības un vēsture 4.-6. klasē ”.  24 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 43 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta pedagogiem, kuri turpina pilnveidotā mācību satura un pieejas īstenošanu 4. klasē vai turpina to darīt 5. un 6. klasē sociālajā un pilsoniskajā jomā.

     5. “Tekstpratība dažādos mācību priekšmetos – starpdisciplināras mācības skolotāju komandām – (LV, STEM, SPMJ, sākumskola) ”.  24 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 45 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta skolotāju komandām, no vienas skolas piedaloties latviešu valodas, sākumskolas, STEM un SPMJ skolotājiem pamatskolas posmā.

     6. “Mācību satura un metodikas moduļi dabaszinībās 1.-3. klasēs”. 24 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 49 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta  sākumskolas pedagogiem, kas māca dabaszinības 1.-3. klašu posmā. Programma ir veidota moduļos, reaģējot uz identificētajām skolotāju profesionālajām vajadzībām saistībā ar pilnveidotā satura apguvi dabaszinībās.  Nodarbības klātienē, papildinot profesionālo kompetenci dabaszinātņu saturā un mācīšanas metodikā.  

     7. “Mācību satura un metodikas moduļi dabaszinībās 4.-6. klasēs”. 24 stundas, trīs grupas - programmu pabeidza 69 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta pedagogiem, kas māca dabaszinības 4.-6. klašu posmā. Programma ir veidota moduļos, reaģējot uz identificētajām skolotāju profesionālajām vajadzībām saistībā ar pilnveidotā satura apguvi dabaszinībās. Nodarbības klātienē, papildinot profesionālo kompetenci dabaszinātņu saturā un mācīšanas metodikā.

      8. “Mācību satura un metodikas moduļi vēsturē un sociālajās zinībās”. 24 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 43 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta sociālās un pilsoniskās mācību jomas pedagogiem, kuri strādā 10. - 12. klašu posmā. Nodarbības klātienē, pilnveidot profesionālo kompetenci vēstures un sociālo zinātņu saturā un metodikā, kas prioritāri nepieciešams mācīties iedziļinoties pieejas realizēšanai.

     9. “Mācīšanās līdera (vadītāja) – pārmaiņu aģenta loma mācību satura ieviešanas procesā”. 24 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 46 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta skolu vadītājiem, kuri veido skolu kā mācīšanās organizāciju un ir iesaistījušies VISC inovatīvās pieredzes skolu tīkla darbā.

     10. “Mācīšanās grupas rīcībpētījuma veikšanai”. 36 stundas, septiņas nelielas grupas - programmu pabeidza 50 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta pedagogiem, kas vēlas iedziļināties sava mācību priekšmeta metodikā, pilnveidot savu profesionālo darbību, izmainot  savu praksi un analizējot veikto izmaiņu ietekmi.

     11. “Mācību stundu izpēte”. 36 stundas, piecas grupas - programmu pabeidza 56 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta skolu komandu pedagogiem, kuri  ir gatavi iedziļināties un mērķtiecīgi plānot un analizēt mācību stundu, kā arī pilnveidot sadarbības, stundu analīzes un refleksijas prasmes, iesaistoties sarunās par mācību stundu.

     12. “Direktoru vietnieka loma pilnveidotā mācību satura ieviešanā un jaunievedumu nostiprināšanā: datu pratība ieviešanas kvalitātes izvērtēšanai”.  24 stundas, sešas grupas - programmu pabeidza 126 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta direktoru vietniekiem, kuri ir gatavi paplašinās izpratni par datu lomu kvalitatīva mācību procesa veidošanai, efektīvas pedagogu profesionālās kompetences atbalsta sistēmas izveidi, jauninājumu (inovāciju) ieviešanu skolā, lai pārvarētu pilnveidotā mācību satura ieviešanas izaicinājumus.

     13. “Skola kā mācīšanās organizācija”. 24 stundas, sešas grupas - programmu pabeidza 134 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta skolu direktoru vietniekiem izglītības jomā, kuri ir ieinteresēti ne tikai savā, bet arī kolēģu profesionālajā attīstībā; ir to apliecinājuši, uzsākot veidot skolu kā mācīšanās organizāciju.

     14. “Datu pratība ieviešanas izvērtēšanai un nepieciešamo uzlabojumu radīšanai pašvaldībā”. 12 stundas, viena grupa - programmu pabeidza 30 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta izglītības pārvalžu vadītājiem, izglītības speciālistiem un metodiķiem izglītības pārvaldēs, kuri ir gatavi iedziļināties datu pratībā, analizēt un izspēlēt dažādas situācijas no skolu prakses, paplašinot izpratni par galvenajiem izaicinājumiem, kas jāpārvar, ieviešot pilnveidoto mācību saturu, un iespējamiem ceļiem to pārvarēšanā.

     15. “Mācību literatūras satura izstrāde un izvērtēšana, nodrošinot mācīšanās lietpratībai vispārējā izglītībā”, 1.līmenis. 24 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 40 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta mācību līdzekļu autoriem un recenzentiem atbilstoši VISC noteiktajām prioritātēm.

     16. “Mācīšanās konsultantu sagatavošana reģiona vajadzībām” 1. līmenis. 72 stundas, divas grupas - programmu pabeidza 45 dalībnieki.

     Profesionālās pilnveides programma prioritāri paredzēta sākumskolas pedagogiem – līderiem, kuri ir ieinteresēti ne tikai savā, bet arī kolēģu profesionālajā attīstībā; ir to apliecinājuši, iepriekš iesaistoties uz līdzīgu mērķi virzītās mācībās, strādājuši ar citiem kolēģiem kā jomu koordinatori, profesionālās pilnveides nodarbību u.c. vadītāji; starp kuru personīgajām īpašībām ir tolerance, spēja dot un pieņemt atgriezenisko saiti, spēja uzklausīt atšķirīgus viedokļus un sadarboties.

     17. “Mācīšanās konsultantu sagatavošana reģiona vajadzībām” 2. līmenis. 36 stundas, viena grupa - programmu pabeidza 28 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta dalībniekiem, kuri iepriekš apguvuši pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu “Mācīšanās konsultantu sagatavošana reģiona vajadzībām” 1. līmenis.

      18. “Mācīšanās konsultantu-ekspertu  profesionālās pieredzes apmaiņas un sadarbības tīkla nodrošināšana”. 24 stundas, trīs grupas - programmu pabeidza 60 dalībnieki.

Profesionālās pilnveides programma paredzēta dalībniekiem, kuri iepriekš apguvuši vienu no pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmām “Mācīšanās konsultantu-ekspertu sagatavošana reģiona vajadzībām”, “Mācīšanās konsultantu-ekspertu sagatavošana sākumskolai reģiona vajadzībām” vai “Mācīšanās konsultantu sagatavošana reģiona vajadzībām” 2. līmenis.

     19. “Vērtēšanas sistēmas un prakses pilnveide pilnveidotā mācību satura un pieejas īstenošanā”. 36 stundas, deviņpadsmit grupas - programmu pabeidza 527 dalībnieki.  

 Profesionālās pilnveides programma paredzēta vispārizglītojošo skolu direktoru vietniekiem (primāri direktoru vietniekiem izglītības jomā) un  metodiķiem, kuri ir gatavi pilnveidot savu izpratni par vērtēšanu kā pierādījumu iegūšanu par sasniegto rezultātu, lai atbalstītu skolēnu mācīšanos un sniegtu skolotājam noderīgu informāciju tālākā mācību procesa plānošanā.


Pēc sekmīgas programmas apguves dalībnieki saņēma Valsts izglītības satura centra elektronisko apliecību, kas tika nosūtīta uz dalībnieku norādītajiem e-pastiem.


Ar cieņu,
Dace Rūtiņa
LU SIIC projektu koordinatore
mob. 29145697
dace.rutina@lu.lv
www.siic.lu.lv