No 25. līdz 29. augustam trīs Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģijas fakultātes Starpnozaru izglītības inovāciju (LU EZTF SIIC) centra pētnieki - Kārlis Greitāns, Inese Dudareva un Ergi Bufasi - piedalījās ESERA 2025 konferencē, kas šogad notika Kopenhāgenā un ir Eiropas lielākā zinātniskā konference, kura ir veltīta aktuālajiem dabaszinātņu izglītības jautājumiem.

Konferencē piedalījās vairāk nekā 1,5 tūkstoši dažādu jomu pētnieku un doktorantu no visas pasaules, daloties ar saviem pētījumiem un piedaloties diskusijās par šobrīd dabaszinātņu izglītības pētniecībā nozīmīgiem jautājumiem (mākslīgā intelekta vieta dabaszinātņu izglītībā un tās pētniecībā, izglītība ilgtspējīgai attīstībai, dabaszinātņu skolotāju profesionālā pilnveide un daudziem citiem).

LU EZTF SIIC pētnieks Ph.D. Kārlis Greitāns prezentēja pētījumu "Understanding In-Service STEM Teacher Professional Development Needs: A LITERATURE REVIEW "

K. Greitāna veiktais pētījums ir sistemātisks literatūras apskats, kurš veltīts šobrīd strauji augošai tēmai - STEM skolotāju profesionālās pilnveides vajadzībām. Pētījumā secināts, ka šobrīd vēl nav formulēta vienota STEM skolotāju profesionālās pilnveides vajadzību definīcija un pieejamās publikācijas apskata STEM skolotāju profesionālās pilnveides vajadzības gan no skolotājiem interesējošā satura perspektīvas, gan arī no profesionālās pilnveides norises veida perspektīvas.

LU EZTF SIIC pētnieka p.i. Ph.D. Ergi Bufasi prezentēja pētījumu "Assessing the Impact of Lesson Study-Based Professional Development on Spatial Skills of Primary Students".

E. Bufasi veiktais pētījums sniedz būtisku pienesumu STEM skolotāju profesionālās pilnveides laukā, jo apraksta skolotāju profesionālās pilnveides programmu sākot no tās sākotnējās izveides līdz izmaiņām (statistiski nozīmīgām) skolēnu rezultātos. Pētījums izstrādāts 

Savukārt LU EZTF SIIC pētniece, dr. phys. Inese Dudareva prezentēja pētījumu "Empowering STEM Teacher Professional Development Through AI Integration"

I. Dudarevas veiktais pētījums apraksta LU EZTF SIIC pētnieku komandas pirmos priekšstatus un sākotnējos pieņēmumus veidojot STEM skolotāju profesionālā atbalsta sistēmu, kura ietver mākslīgā intelekta risinājumus. STEM skolotāju fokusgrupas diskusijās identificēti galvenie principi (uzticama informācija, atgriezeniskā saite, empātisks dialogs u.c.), kuri tālāko pētījumu gaitā tiks ņemti vērā veidojot šādas profesionālā atbalsta sistēmas prototipus. 

Pētījumi tapuši FLPP programmas projekta  "Funkcionālais modelis personalizētiem un automatizētiem skolotāju profesionālās pilnveides risinājumiem" (Nr. LZP-2023/1-0122) un Valsts pētījumu programmas "Izglītība" projekta "Individualizēta un personalizēta atbalsta sistēma skolēnu tekstpratības, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai" (VPP-IZM-Izglītība-2023/1-0001 ) ietvaros.
 

Dalīties