
Valsts pētījumu programmas "Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai" projekta “Inovatīvi risinājumi kombinētās mācīšanās ieviešanai mācību procesa digitālās transformācijas kontekstā” ietvaros turpinām video sēriju- padomi gan vecākiem, gan skolotājiem.
Šajā video sērijā akcents tiek liks uz sākumskolas dabaszinībām. Veiksim aizraujošus eksperimentus un rādīsim, kā caur praktisku darbošanos varam bērnos rosināt interesi par dabaszinībām!
Skaties ceturto video un lasi ekspertes Ilzes Cīrules padomu par to, kā caur praktisku darbošanos varam bērnos rosināt interesi par dabaszinībām?
Kas notiek, kad eļļa satiek ūdeni?
“Veicot eksperimentu, skolēns mācās veidot apgalvojumu, ko pamato ar eksperimentā novērotajām pazīmēm (datiem). Svarīgi ir nepalikt tikai pie faktu konstatējuma (kas notika/ ko tu redzēji), bet veidot arī pamatojumu (kāpēc to var apgalvot). Šādi skolēns mācās domāt kā pētnieks – apgalvo to, ko var pamatot ar datiem (novērojumiem).
Apgalvojuma konstrukciju (notika, tāpēc, ka novēroju pazīmi), skolēns mācās, atbildot uz jautājumiem: Kā tu zini, ka notika? Kāpēc tu domā, ka tā notika? Kas liecina, ka tas notika?, rosinot skolēnus izmantot novērojumus apgalvojuma pamatojumam.”