2025. gada novembrī un decembrī ar otro matemātiskās pratības diagnostikas darbu 5. klašu skolēniem un skolotāju profesionālās pilnveides nodarbībām par programmas GeoGebra izmantošanu 4.-6. klašu matemātikas mācīšanās procesā, ko vadīja LU EZTF Starpnozaru izglītības inovāciju centra (SIIC) matemātikas eksperte Ilze Pilskalne,  noslēdzās šī gada aktivitātes LMT izglītības iniciatīvas MISIJA-MATEMĀTIKA ietvaros.  

Izglītības iniciatīvas mērķis ir veicināt skolēnu matemātiskās pratības uzlabošanos četrās pilotpašvaldībās - Siguldā, Kuldīgā, Jelgavā un Rēzeknē.  

Par profesionālās pilnveides ietekmi skolotāji raksta:

  • Ikdienā vairāk rosinu skolēnus pašiem spriest, secināt un ieklausīties vienam otrā. Tas liek viņiem vairāk iedziļināties mācību procesā.
  • Izmantoju ieteikumus stundas struktūras veidošanā.
  • Uzdodu skolēniem ar jauno tematu nedaudz iepazīties līdz stundai.
  • Mācot matemātiku, izmantošu programmu GeoGebra.
  • Ļoti labi praksē noder materiāls par sakarību mācīšanu.
  • Izmantoju praktiskās idejas, piemēram, laukuma noteikšana ar rūtiņu tīklu.
  • Gribētu pamēģināt viena uzdevuma risināšanā izmantot dažādas stratēģijas, bērniem strādājot grupās. Tā, kā mēs to darījām šodien.
  • Nodarbības padziļināja pārdomas par efektīvākas matemātikas mācīšanas sistēmu (Varbūt  kaut kas jādara citādi?).

Šajā gadā kopumā izglītības iniciatīvas ietvaros notika 4 mācību semināri, kuros piedalījās 110 skolotāju, veiktas 2 diagnostikas, kurās piedalījās vairāk kā 1000 skolēnu.  

2026. un 2027. gadā aktivitātes turpināsies gan ar skolotāju profesionālo pilnveidi matemātikas metodikā, gan ar nodarbībām skolu un pašvaldību komandām ar mērķi pilnveidot datu pratību, gan ar diagnostiku skolēniem.

 

Dalīties