Ar vizīti Norvēģijā turpinās Nordplus Horizontal programmas projekta īstenošana.

05.06.2025.

Mācību gadam noslēdzoties, 2025. gada 1.-4. jūnijā bijām Trondheimā, Norvēģijā, kur notika projekta “Matemātikas mācīšanas paņēmieni sākumskolas izglītībā: stundu izpēte” otrais klātienes darba seminārs. Šoreiz uzsvaru likām uz problēmrisināšanu. Gan skolotāji, gan augstskolu eksperti vispirms paši risinājām matemātisku problēmu, pēc tam vērojām, kā ar uzdevumu tika galā 1., 2., 5. un 7. klases skolēni Berga un Stavset skolās.

Kā atzina projekta dalībnieki, šī ideja, ko īstenoja Norvēģijas matemātikas centra kolēģi, bija ļoti noderīga tieši ar to, ka bija iespēja pašam iejusties skolēna lomā un pēc tam redzēt, kā par vienu un to pašu domā dažādu vecumu skolēni. Tas motivē  mūs kā skolotājus vai skolotāju izglītotājus “rakt dziļāk” jeb pievērst uzmanību ne tikai lielajam jautājumam, kas ir problēmrisināšana un kā to īstenot mācību stundās, bet arī pamanīt nianses, kam ir būtiska nozīme mācīšanas un mācīšanās procesā.

Nākamā projekta vizīte plānota 2025. gada rudenī Zviedrijā.

Uzsākas Nordplus Horizontal programmas projekta īstenošana.

 

02.12.2024.

LU EZTF Starpnozaru izglītības inovāciju centrs uzsāk starptautiska projekta “Matemātikas mācīšanas paņēmieni sākumskolas izglītībā: stundu izpēte” īstenošanu programmas Nordplus Horizontal ietvaros. Projekts tiks īstenots 2 gadus sadarbībā ar Norvēģijas Dabaszinātņu un Tehnoloģiju Universitāti, Gēteborgas Universitāti, privāto sākumskolu DOMDARIS un Cēsu 2. pamatskolu Latvijā, Stavset skolu un Berg skolu Norvēģijā, Skogstorps skolu, Långås skolu, Långaveka skolu, Oxleds skolu un Stenkulan skolu Zviedrijā, turpinot sadarbības tīkla, kas tika izveidots iepriekšējā Nordplus Horizontal projektā “Efektīvi matemātikas mācīšanas paņēmieni sākumskolas izglītībā”, attīstīšanu. Projektā iesaistīto skolu un līdz ar to skolotāju skaits ir pieaudzis, kas liecina par tēmas aktualitāti un starptautiskās sadarbības pozitīvo ietekmi. 

Projekta ietvaros 2024. gada 27.-29. novembrī Latvijā notika projekta partneru darba seminārs. Semināra ietvaros tika apspriests darba plāns projekta īstenošanai, kā arī apmeklēta Talsu 2.vidusskola, ietverot mācību stundu vērošanu un analīzi. Notika labās prakses apmaiņa saistībā ar skolā balstītu profesionālo pilnveidi Latvijā un vērtēšanu sākumskolas matemātikā visās partnervalstīs. Nākamā projekta vizīte plānota 2025.gada pavasarī Norvēģijā.